Growing Up
Följ de episka utmaningarna de unga männen är villiga att genomgå för att klara fantastiska initiationsritualer för att nå mandom.
Shark Hunter
Träffa Junior från Kotu ön i Papua i hans försök att fånga en haj med bara en lasso och en propeller som vapen.
Sky Dive
Wabak från Pentecost ön i Vanuatu måste hoppa från ett trätorn fastbunden med tjocka rankor.
Altagan och Dsolbo måste resa genom den mongoliska öknen för att hitta värdefulla gröna betesmarker för att föda hela deras kamelhjord under vintern.