Resan till Jordens medelpunkt
Diego och hans vänner tillbringar sommaren på Pompilio Calderóns läger, där de hittar en medaljong som tillhörde Pola, Diegos mormor. De följer i hennes fotspår och upplever äventyr i en parallell dimension när de försöker rädda planeten.