Karsu's Turkse Keuken
Karsu är en ung och och begåvad internationell artist, men kommer från en restaurangfamilj. Hon lagar enkla rätter från regionen i Turkiet som hon kommer ifrån till sina vänner, sin familj, och oss.
Köfte in Dough
Köfte är utsökt att grilla, och i Karsus kvarter är det alltid fajt om vem som lagar den godaste. I Karsus familj är det Uncle Kenan, så han är där för att smaka på hennes.
Cilbir with Homemade Pita
Enligt Karsu passar denna rätt till frukost, men om man tycker att vitlök är för starkt så tidigt på dagen, passar den även till brunch eller lunch med en vän. Därför har Karsu bjudit in sin vän och violinist Cisem.
Den här fåraherdens sallad är en av Karsus mest älskade barndomsminnen. Hennes pappa brukade göra den med färska örter från hans trädgård, så hennes pappa tar hand om det sista finliret.
Alla som varit på en turkisk strand kommer att känna igen den här rätten: Simit med kycklingpålägg. Där staplar de dem på huvudet och det ska Karsu också prova. Men först måste hon laga rätten.
Damla är Karsus pilatestränare så hon tillagar en hälsosam måltid åt henne: Kisir och spenat med köttfärs.