Kejsarens nya skola
Om den unge Kuzcos försök att avlägga examen och överta kejsarens tron trots alla förhinder.
Malina sparkas av cheerleading-teamet och känner sig plötsligt vilsen i skolan. Efter att ha provat ett antal olika klubbar sällar hon sig till Moxi och hennes "tuffa tjejer". Kuzco och Kronk blir inblandade, iklädda flickkläder.