Like Water for Chocolate
Cream-soaked French Toast
Den rebelliska unga kvinnan Tita de la Garza får veta att hennes mammas planer för hennes framtid inte innefattar hennes stora kärlek Pedro.
Tita försöker avskärma sig från Pedro, men ett samtal med Gertrudis får henne att söka sin lycka - tills hon får ett besked från Rosaura.
Mama Elena sätter stopp för Titas spirande lycka. Pedro tvingas fatta ett drastiskt beslut som kommer att ta honom från sin älskade.