Lion
Regissören av "Lejonkungen", Jon Favreau, och BBC Studios verkställande producent Mike Gunton ligger bakom den här sanna berättelsen om lejonungen Kio och hans väg till kungatronen. Under fyra år följer den här dokumentärserien Kio på sin väg från sårbar unge till mäktig ledare. Längs vägen drabbas han av förluster, hamnar i exil och möter tuffa rivaler i kampen för överlevnad. Medelst filmiskt historieberättande och naturhistoriskt filmskapande fångar den här serien ett lejons fulla uppväxtresa och berättar hur en kung blir till.