Livet är hårt
Medan de letar efter ett bra ställe för picknicken väljer pappa först en plats där vattenspridaren är igång och sedan en plats nära järnvägsspåret./Giulia, som sitter i bilen med mamma, får panik över sitt grammatikprov som hon trodde hon hade förberett sig för./På bio med Ross, värmer Giulia upp innan hon kysser Gym./Teo balanserar bollen på sitt huvud, som han håller fast med tejp./Teo kan inte se på tv i fred för hans systrar stör honom. Giulia, Teo och Molly sitter framför tv:n, medan mamma och pappa vill se på nyheterna. De börjar mysa så alla ska gå ut och de kan se vad de vill./Tränaren letar efter någon att ersätta en gammal spelare, men han lilla Molly före hennes syster Giulia./Giulia berättar för Sissy att Deigo ser bra ut i tröjan Sissy föreslog, men Sissy är rädd att hennes vän gillar hans älskling./Pigi vet alla frågor till frågetävlingen de spelar. Han kan bara bli förvirrad om Giulia distraherar honom.
Syskonen försöker att undvika pappas joggingrunda. Efter att ha sprungit är pappa trött och letar efter vatten, men de andra leker en mimlek./Pigi blir alltid offer för spratt, men han märker det inte./Pappa blir chockad över sin dotters dräkt, men mamma är klädd likadant./Pigi skryter med Molly om att han är vuxen, men han har teddybjörnar i sin ryggsäck./Hos frisören märker Teo den vackra Micaela, som sätter honom under hårtorken./Pigi och Teo ser en valp med en lila rock i parken./Molly vill ha te, men mamma säger att te inte är bra för barn för det gör vuxna nervösa./Giulia varnar Sissy om ett märke och hon är livrädd för det.
För att få plats framför tv:n pratar syskonen nonsens om poolen./Sissy försöker att förtrolla Teo genom att få honom att lyssna på djurljud i parken. Synd att afrikanska vildhundljudet också låter som Teos ringsignal./Giulia spelar in något över bandet på familjesemestern och mamma är rasande. Pappa ber henne att lugna sig, tills att han inser att hans inspelade segrar är borta./Pigi är övertygad att han är bra på fotboll och tar nummer 6 i tron om att det är nummer 9 för han höll tröjan upp och ner./Pappa sköter tvätten och allas kläder krymper, men han vägrar att erkänna det för sin fru, som sätter alla på en diet. I slutändan berättar pappa sanningen och mamma tar hela familjen till ett snabbmatställe. Förutom pappa./Giulia, på bio med Teo, kommenterar högljutt och publiken blir arg på honom så fort han säger åt henne./Familjen är i bilen och GPS:en visar vägen. Men mamma är inte övertygad./Gym blinkar åt Giulia och hon blinkar tillbaka. Därför tror han att Giulia också har problem med ögonen.
Giulia lurar sin bror med en kaka, men Molly är snabbare. Teo säger åt Giulia som inte har kastat lådorna. Han dricker mjölken och kastar...glaset./Mamma är i bilen och skäller åt kvinnan som kör framför henne. Det är faster./Giulia får äntligen vara med på plan, men istället blir hon stört./Gym skryter om att han är grym på sparka boll åt Teo. Han träffar en tjej, som frågar ut honom./Teo skryter om sin rollo som kock, men hans chef lugnar ner honom. Teo byter roll med pizzakillen./Teo och Giulia råkar ha sönder enhörningen pappa gav mamma i present. Mamma hurrar halvglatt, men pappa har redan en kopia./Teo imiterar sin far som skämmer ut honom med dans på en bröllopsfest. Hans vänner tror att han gör samma sak med dem./Pigi dedikerar en gammal låt åt Giulia. Det hade varit annorlunda om Diego hade dedikerat den åt henne.