Lucky Hank
Hank hånar Railton College och kallar det "medelmåttans huvudstad", och administrationen pressas att avskeda honom. Hank och Lily överväger en framtid utanför Railton.
Hank blir upprörd när en låda med hans fars tillhörigheter dumpas i hans trädgård. Professorerna är upprörda när rykten om budgetnedskärningar hotar deras jobb.
I samband med rykten om uppsägningar vänder sig professorerna till facket för att skydda sina jobb, medan Hank försöker sig på något annat. Lily söker jobb på en prestigefylld skola i New York.
Hank och Tony åker till en akademisk konferens, där deras olika filosofier om arbete och liv orsakar friktion; Lily försöker lösa problemen i Julie och Russells äktenskap.