M.A.S.H
Om arbetet på ett fältsjukhus under Koreakriget, förkortningen står för Mobile Army Surgical Hospital. Hawkeye, Hot Lips, Radar och Klinger gör sitt bästa för att överleva under en pressad situation. En rå jargong och galghumor är det enda sättet att hålla krigets fasor på avstånd.
Trapper ger sig in i boxningsringen för att försöka hindra att hans favoritsjuksköterska lämnar sjukhuset.
Hawkeye befordras till chefskirurg och när detta sker så kallas överste Barker in till sjukhuset av Frank.