Medalist
Ett geni på isen
Den före detta konståkaren Tsukasa Akeuraji förföljs av sina misslyckade provåkningar. När han träffar den självlärda Inori Yuitsuka föreslår han att hon ska gå med i en riktig konståkningsklubb. Tyvärr har flickans mamma andra idéer, och det är upp till Tsukasa att få henne att ändra sig.
Märkestagning grundnivå
Tsukasa och Hitomi uppmuntrar Inori till att delta i märkestagningen, ett prov inom konståkning, vilket kvalificerar Inori för tävlingar. Dagen för provet träffar Inori en vacker flicka som ser ut som en prinsessa. När en oförskämd kille får Inori att tappa självförtroendet är det upp till Tsukasa att hjälpa henne att få tillbaka det.
Det är dags för Inoris första tävling, Meikoh-cupen. Med sin mamma och syster i publiken är Inori redo att åka, i en dräkt som hennes mamma jobbade sent med för att sy om. Inoris mamma får panik i sista minuten när Inori ramlar under repetitionerna och föreslår att Tsukasa ska förenkla Inoris uppträdande.
Hikaru är en av de bästa i Inoris generation, och Inori vill komma i fatt så snabbt som möjligt efter att ha sett en av Hikarus uppvisningar. Men hon bekymrar sig för hur mycket hon ligger efter andra i sin ålder. Ett peptalk med Tsukasa avslöjar att hans väg inte skiljer sig så mycket från Inoris, och han föreslår att Inori ska tävla direkt efter att hon har nått nivå 1.