Mermaid Magic
Mermaid Magic följer äventyren med sjöjungfruprinsessan Merlinda och hennes vänner Sasha och Nerissa när de letar efter de mytomspunna Neptunuspärlorna.
Neptunuspärlorna
Den unga sjöjungfruprinsessan Merlinda ger sig ut på en resa tillsammans med sina vänner Sasha och Nerissa för att rädda undervattensriket Mertropia och sin far, kung Seaford.
Piratbukten
Efter att ha förlorat sin magiska karta till Neptunuspärlorna skiljs Merlinda från Sasha och Nerissa.
Med hjälp av geniet Fred ser Tyler och Celia till att Merlinda, Sasha och Nerissa börjar på Morton Bay High School så att de kan fortsätta leta efter den försvunna kartan.
Det är dags för det årliga firandet av den gode piraten John Silver, Morton Bays grundare, och skolan är stängd för dagen.
Marina Räddningscentret riskerar att rivas på grund av obetalda bolån, tack vare Tyler och Celias välmenande men mycket oorganiserade pappa Dave.