Miss Austen
Året är 1830 och Jane Austen är död sedan flera år. Hennes syster Cassandra reser till Kintbury för att hjälpa vännen Isabella, som hotas av vräkning - men Cassandra har också ett eget uppdrag: att hitta Janes privata brev. När hon finner dem kastas hon tillbaka till sin ungdom och minns kärlek, familjekonflikter och förlorade drömmar.