Monster på jobbet
Välkommen till Monsters, Incorporated
När Tylor Tuskmon anländer till Monsters Incorporated för att börja sitt drömjobb som skrämmare upptäcker han att skrämsel är ute och skratt är inne.
När en människobebis rum skadas reparerar Tylor det tillsammans med MIFT för första gången. Mike och Sulley tar hand om en människobebis.
Tylor anmäler MIFT som Mikes bowlinglag i den årliga Monsters, Inc. bowlingtävlingen, bara för att upptäcka att alla på MIFT är usla på bowling.
När Fritz går på semester utses Duncan till tillfällig arbetsledare. Hans första uppgift är att göra Tylor olycklig. Det tar inte lång tid innan de blir osam och av misstag orsakar ett strömavbrott i hela staden.
Tylors jobb hänger löst när han råkar ha sönder MIFT:s favoritautomat på dagen då Fritz måste avskeda någon på grund av budgetnedskärningar. Mike försöker höja moralen på Monsters, Inc.