Murderous Minds: Inside Serial Killers
Ted Bundy
Denna dokumentär är resultatet av omfattande forskning kring Theodore Robert Bundys liv och psyke i ett försök att förstå vad som driver en till synes normal man att begå några av de mest avskyvärda handlingar som någonsin dokumenterats.
Jeffrey Dahmer
I det här avsnittet kan du fördjupa dig i sinnet hos "The Milwaukee Monster", Jeffrey Dahmer.
"Rostov Ripper". En inblick i psyket hos en av historiens mest vansinniga mördare.
Vem kan du lita på om du inte ens kan lita på din läkare? En inblick i sinnet hos denna tysta, osannolika mördare.
Namnen Norman Bates, Buffalo Bill och Leatherface är alla avskyvärda, psykotiska karaktärer i några av de mest fasansfulla skräckfilmerna genom tiderna. De är alla avskyvärda människor som begår monstruösa handlingar mot sina medmänniskor, men dessa avskyvärda karaktärer skulle väl aldrig kunna existera i verkligheten? Ed Gein bevisar att vi har fel.