Natascha Kampusch - A Lifetime in Prison
Natascha Kampusch berättar om den mardrömslika verklighet hon levde i under åtta och ett halvt år i fångenskap, efter att ha blivit kidnappad som tioåring. Hon berättar också om hur det var att möta omvärlden när hon som 18-åring äntligen lyckades bryta sig fri.
Wien, 2 mars 1998: Natascha Kampusch går ensam till skolan när hon plötsligt försvinner. För första gången visar Natascha sina privata tillhörigheter från sina 3069 dagar i fångenskap. Del 1 av 3.
Wolfgang Priklopil plågar och manipulerar Natascha som han håller fången i sin källare. Men hon vägrar att låta sig knäckas. Samtidigt blir Nataschas mamma anklagad för att själv vara inblandad i kidnappningen. Del 2 av 3.
Den 6 augusti 2006, när 3096 dagar har gått sedan kidnappningen, lyckas Natascha äntligen fly. 14 dagar senare ger hon sin första tv-intervju och det blir början på en mediestorm som aldrig kommer att ta slut. Del 3 av 3.