Oönskad
Tjugoåtta libyska flyktingar som försvunnit till havs räddas av ett italienskt fartyg, men när de får höra kaptenens order om att skicka tillbaka dem till det land de flytt från tar de desperata människorna passagerarna på fartyget som gisslan.
Arrigo får order om att lämna flyktingpassagerarna i Tunis och har för avsikt att följa ordern.