Out of The Box
Varje dag kommer en liten grupp grannbarn och leker i "Lådan", ett fantasiklubbhus gjort helt och hållet av målade kartonger. Tillsammans med de två vuxna Tony James och Vivian Bayubay McLaughlin, spelar barnen spel, gör hantverk, sjunger sånger och spelar upp historier i lådan.
Yes And Nose
Barnen använder sina näsor för att lukta sig till var Tony har gömt några muffins har han bakat till dem. De låtsas vara olika djur med olika typer av nosar och gör näsdockor av pappersmuggar som de använder för att spela upp sin egen version av "Pinocchio". Pinocchio, vars näsa växer när ljuger, möter några djur och har en nästävling med dem. Han lär sig att vara nöjd med näsan han har och alla fantastiska saker den kan göra.
Jills nya leksaksflygplan bryter en vinge, och Vivian fixar det med sin limflaska. Medan limmet torkar gör barnen leksaksfallskärmar av pappersmuggar och näsdukar. De sjunger en fallskärmssång och spelar upp sin egen version av "Peter Pan", där Peter glömmer hur man flyger och räddas av en vänlig örn och ett passerande flygplan.