Outlander: Blood Of My Blood
Medan Henry kämpar i första världskriget och Julia arbetar på censurkontoret i London, utvecklas deras kärlekshistoria genom breven de skriver till varandra.
När edsceremonin för att avgöra vem som ska bli laird för klanen MacKenzie närmar sig, smider Ellen en ny plan för att skydda sig själv och sin familj. Julia tvingas göra ett omöjligt val.
Henry tar sig an ett utmanande uppdrag på sitt eget sätt. Ellen får veta oroande saker om familjen hon förväntas gifta in sig i.