Lexie Noble (Morven Christie) lever ett idylliskt liv i Edinburghs förorter. Hon har ingen aning om att hennes man tvättar pengar i stor skala åt den ökända brottslingen Cal Morris (Peter Mullan). Makens varje steg övervakas av kriminalpolisen.
Seriestart. Lexie Nobles familj hamnar i skottlinjen när hennes man visar sig ha yrkesmässiga kopplingar till den ökända gangstern Cal Morris.
Lexie går med på att hjälpa gangstern Cal Morris med en pengaöverförig. Efter en chockerande upptäckt försätts hennes familj i fara och hon tvingas djupare in i Cals värld.
Övergiven av polisen närmar sig Lexie Cals pengar. Men hennes värsta mardröm blir verklighet när han bestämmer sig för att lära henne en läxa.
Säsongsavslutning. Polisen vill göra en överenskommelse med Lexie. Ska hon välja friheten, eller ska hon kämpa för att ställa Jareds mördare inför rätta?