Peaky Blinders
Seriestart. Birmingham, 1919. Thomas Shelby är ledare för Peaky Blinders, ett av stadens mest fruktade kriminella gäng. Shelbys ambitioner går dock bortom simpel kriminalitet. När en låda full av gevär kommer på villovägar ser han sin chans.
Shelby riggar en hästkapplöpning och skaffar sig nya fiender. Han startar också krig mot den romska familjen Lee. Samtidigt går polisen, ledd av inspektör Campbell, hårt fram i jakten på de stulna vapnen, vilket upprör allmänheten.