Pustina
Polisen får veta mer om Karel. Allt tyder på att han ljuger om Mishas försvinnande, liksom om andra händelser den dagen. Samtidigt uppdagar Klara att det även är något som inte stämmer med Lukas utsaga.
Hana försöker ta reda på sanningen om Karel. Vad han vet om deras dotter, men också mer om hans förflutna, som han har dolt för henne. Samtidigt, trots allt som pågår, förbereder sig byborna för den kommande omröstningen.