Rädslans ögonblick
En oskyldig Halloweenfest i en lägenhet i Oslo tar en olycksbådande vändning och slutar i en brutal knivattack mellan några vänner. Överlevande berättar om den skrämmande natten den 30 oktober 2011.
En av de största jordskredsolyckorna i Norges historia inträffade den 30 december 2020 i Ask, Gjerdrum. Överlevande delar med sig av sina skrämmande berättelser om den tragiska händelsen.
En varm sommardag i augusti 2004 förvandlas en spårvagnstur i Oslo till en tragedi då en passagerare attackerar sex oskyldiga människor med en kniv. Detta är berättelserna från den eftermiddagen.
Slutet av april 2015. Nära toppen av berget Spillumsfjellet ligger Ronny ensam efter en fallskärmsolycka. I detta avsnitt berättar Ronny själv om sin kamp för överlevnad och sin heroiska räddning.