Rock Solid Builds
Rock Solid Builds följer tredje generationens byggmästare Randy Spracklin och hans team i Newfoundland när de tar sig an svårframkomlig terräng och tuffa väderförhållanden för att genomföra fantastiska renoveringar och byggprojekt.
Beauty Home Ugly Stick
Med ännu en hård vinter på väg delar teamet upp sig för att ta sig an två stora jobb i det pittoreska Brigus. En ambitiös renovering avbryts när en av de massiva balkarna inte håller måttet, och ett 200 år gammalt hus avslöjar historiska hemligheter.
Teamet har bråttom att påbörja renoveringen av en 100 år gammal ladugård innan den historiska byggnaden går förlorad för alltid. Ett jobb till lands och till sjöss kallar Randy in en enorm kran och ett dykarteam för att installera en flytande brygga.