Scenes from a Marriage
Ett år senare träffas Jonathan och Mira igen. Efter att ha diskuterat ett splittrande förslag börjar de rannsaka allt de lärt sig sen de separerade. Det väcker liv i tidigare förbindelser, vilket riskerar att riva upp gamla sår.
Jonathan och Mira står inför en upprepning av sitt uppbrott och återförenas genom att öppna sig för varandra på sätt de aldrig gjort tidigare, och upptäcker sedermera källan till sina djupare djuriska impulser.
Mira och Jonathan är något äldre och klokare efter en tids självrannsakan och omvärderar sin komplicerade kärlekshistoria.