Secrets of the octopus
Secrets of the Octopus är den största berättelsen någonsin om en varelse som är så lik oss.
Shapeshifters
Bläckfiskar är ett av de mest anmärkningsvärda djuren på planeten, men de har en superkraft som sätter dem högt över alla andra. Genom att byta färg hundratals gånger i timmen eller förändra formen på sina kroppar för att efterlikna sina dödligaste fiender är dessa fascinerande varelser världens mest extraordinära förvandlare.
Masterminds
Bläckfiskar är utrustade med en extraordinär uppsättning superkrafter och bryter alla regler när det gäller djurens intelligens. De föddes till världen som föräldralösa barn och har självlärda hjärnor som kan lösa komplexa problem, lägga upp strategier och till och med planera för framtiden.