Sofia den första: Kunglig magi
Välkomna till Magikällan
Det är Sofias första dag på kungliga magiskolan, och hon samarbetar med nya vänner för att vinna ett lopp och får ett magiskt besök av Rapunzel.
Abrakablända; Trollerion
Sofia deltar i en magisk utmaning. Layla försöker sig på en svävningsbesvärjelse.
Sofia och Layla får ansvaret för en parad, men de kan inte komma överens om någonting. Zane använder magi för att förbättra sina dansrörelser, men när förtrollningen blir en förbannelse hjälper Sofia till att lösa den.
Camila vill bli Cedrics lärling men orsakar kaos med avancerade trollformler. Sofia paras ihop med Zanes syster Zaria för en aktivitet, men de har ingenting gemensamt.