Spöket och Molly McGee
Förbannelsen / Dagens första förskräckelse
När familjen McGees flyttar in i sitt nya hem upptäcker de att det redan är bebott av ett spöke som heter Scratch. Tack vare Scratch har Molly svårt att göra ett bra första intryck i skolan.
Scratch berättar för Molly att han kan få Abe Lincoln att hjälpa till med hennes projekt, och försöker sedan dölja sin lögn. När mamma och mormor Nin inte kommer överens får Molly dem att bli sams igen.
Molly tar ansvar för att ge Libby den bästa bat mitzvaen någonsin. När Darryl hamnar i problem i skolan, anmäler Molly sig frivilligt för att hjälpa honom att förbättra sitt beteende genom att ge honom "snälla lektioner".