Star Trek: Picard
I Star Trek: Picard får vi se Sir Patrick Stewart reprisera ikoniska roll som Jean-Luc Picard, som han spelade under sju säsonger av Star Trek: The Next Generation. Den nya serien kommer att följa denna ikoniska karaktär till nästa kapitel av hans liv.
Remembrance
14 år efter att ha gått i pension från Starfleet lever Jean-Luc Picard ett lugnt liv på sin vingård.
Kartor och Legender
Picard börjar undersöka mysteriet med Dahj och vad själva hennes existens innebär för Federationen. Utan Stjärnflottans stöd får Picard förlita sig på andra för att få hjälp, bland andra dr Agnes Jurati (Alison Pill) och en före detta kollega, Raffi Musiker (Michelle Hurd). Samtidigt finns dolda fiender som är intresserade av vart Picards sökande efter sanningen om Dahj kommer att leda.
Besättningen på La Sirena söker efter Bruce Maddox och får veta att han befinner sig i en osäker situation.
Picard och besättningen spårar Soji till Borgkuben på romulanskt territorium, vilket gör att Picard hemsöks av svåra minnen. Samtidigt tror Narek att han äntligen har funnit ett säkert sätt att lura ur Soji information.