The Vulcan Hello
USS Shenzhou stöter på ett föremål av okänt ursprung när han patrullerar federationens område i rymden.
Battle at the Binary Stars
När hon möter skepp från Klingon förbereder sig USS Shenzhou för möjligheten av krig.
Spänningarna stiger i kriget mellan stjärnflottan och Klingon. Burnham finner sig tillrätta i sin nya position.