Efter en attack av ett förödande nytt vapen från separatisterna måste Plo Koon och hans klontrupper kämpa för att överleva till dess att Anakin och Ahsoka kan hitta dem.
Klonofficerarna Rex och Cody är stationerade på en avlägsen utpost och måste inspirera sin enhet med nybörjare att tro på sig själva när de tvingas bekämpa en invasion av droidarmén.
R2-D2 saknas efter en rymdstrid - och Anakin måste hitta honom innan separatisterna upptäcker de militärhemligheter som jedierna har gömt i hans minnesbanker.