En sci-fi-sommarhistoria fylld av spänning som utspelar sig på en liten ö börjar med Shinpei Ajiro, vars barndomsvän Ushio Kofune dog. Han återvänder till sin hemstad för första gången på två år för begravningen. Sou Hishigata, hans bästa vän, misstänker att något är konstigt med Ushios död och att någon annan kan dö härnäst. Ett ondskefullt omen hörs när en hel familj bredvid plötsligt försvinner dagen efter. Dessutom implicerar Mio en "skugga" tre dagar före Ushios död.