Superbilar från tippen
Motornörden Shane Lynch ger två lag bestående av amatörmekaniker ett episkt uppdrag: de har bara två dagar på sig att bygga monstermaskiner som kan besegra en superbil!. Under vägledning av chefsingenjören Ralph Hosier får de löpa fritt på ett skrotupplag och bygga sina fordon innan de beger sig ut på racingbanan för att se vem som presterar bäst.
Bentley Bentayga
Kan Ralph och hans två team bygga bilar som besegrar Shanes Bentley i ett lopp efter bara fyra dagar på ett skrotupplag?
Ralph och hans två team bygger fordon av skrot för att utmana Shanes Lamborghini i ett lopp.
Ralph och hans två team gerillamekaniker tar sig an Shanes Land Rover Discovery i en spännande klättring.
Ralph och hans två team av bilintresserade bygger skrotbilar för att försöka bromsa Shanes Jaguar F-Type SVR.
Ralph och hans två team bygger skrotbilar som ska utmana Shanes Chevrolet Camaro i att dra ett flygplan.
Ralph och hans två team bygger skrotbilar som ska tävla mot Shanes Mercedes X Class-pickup i en spännande klippklättring.