Supercar Megabuild
Shane och Dan ställs inför en av sina svåraste utmaningar hittills när de ska omvandla en Audi R8 till en Gymkhana Grid-utmanare.
Le Mans Maserati
Jodie Kidd vill att mekanikerna Shane och Dan ska bygga om en Maserati Ghibli så att den når upp till 320 km/h – en närmast omöjlig uppgift med tanke på att bilens ursprungliga toppfart är 240 km/h.
Shane och Dan försöker bygga en Jaguar för att tävla med i dragracing samtidigt som de hyllar jaktplanet Supermarine Spitfire.
Shane Lynch och Dan Barruffo ställs inför en av deras största utmaningar hittills - att göra om en Bentley GT till en terrängbil i Mad Max-stil.
Superbilshandlaren Alex Prindiville att ta fram en Porsche för isracing på bara fyra veckor. Har han till sist tagit sig vatten över huvudet?