The Darkness
Kriminalinspektör Hulda Hermannsdóttir utreder ett chockerande mordfall samtidigt som hon bearbetar sina egna personliga trauman.
När ytterligare ett offer försvinner måste Hulda och Lukas undersöka hur fallen hänger ihop.
Samtidigt som fallet med de två försvunna kvinnorna uppdagas hittar Hulda sanningen bakom Dimmas död.
Lukas och Huldas utredning går framåt när de börjar gräva i politisk och juridisk korruption.
Efter att ha upptäckt vem som har dödat Katja och kidnappat Elena är Hulda nu fångad med mördaren.