The Family Man
Sovande
En vespabomb exploderar i Kala Ghoda. Srikant hör talas om operation Zulfiqar. Via de misstänkta i vespadådet får han höra talas om en informationspunkt nära Victoria College, och han låter övervaka platsen dygnet runt.
Då han får reda på att de internerade fångarna på sjukhuset ingår i operation Zulfiqar, förhör Srikant fångens vän Moosa om det. Någon vid namn Kareem har lämnat information på utbytesplatsen. TASC övervakar Kareems studentrum, men Kareem hinner undan.
TASC har bekymmer. De befarar att Kareem och hans män har en ondsint plan. De hinner upp Kareems bil, men inser snart att saker och ting inte alls är som detrodde.
Den pakistanske underrättelseagenten Sameer skickar Kala Ghoda-bombaren till Kashmir för att utföra operation Zulfiqar. Srikant får en varning och omplaceras till Kashmir, men när hans chef, Kulkarni, berättar om planerna börjar Srikant utreda Zulfiqar.