The Kollective
Kollective träffas ansikte mot ansikte för första gången för att diskutera ett nytt projekt. Josh är fast besluten att lösa mysteriet kring en flygolycka i Demokratiska republiken Kongo.
I Kinshasa är Delia, Aaron och Maya förkrossade när de ser Joshuas torterade kropp. Delia knappt hålla tillbaka sin ilska när hon misstänker att myndigheterna ljuger.
Kollective återförenas vid Joshuas begravning, fast beslutna att avslöja sanningen, men utan tillräckliga bevis för att publicera. När de granskar övervakningsfilmen från förgiftningen ser de Ivanov.
Gruppen planerar Sugalovs flykt från Ryssland tillsammans med Maya och Sergey. Sugalov går med på en intervju i utbyte mot asyl, men dyker oväntat upp med sin tonårsdotter Anna.
Efter att ha publicerat bilder av Joshuas död avslöjar kollektivet Rysslands brott i Demokratiska republiken Kongo. Ryssarna hotar Etienne genom att använda hans dotter Arielle som påtryckningsmedel.
Efter att ha bevittnat Drischevs chockerande död bestämmer sig Aaron för att spåra Kuzmins flygplan tillsammans med Etienne, som åter anslutit sig till The Kollective.