The Lesson is Murder
Psykologisk kriminolog och före-detta FBI-specialagent Dr. Bryanna Fox och hennes klass av doktorander studerar dömda mördare. De utvärderar deras personlighetsdrag och utvecklar psykologiska profiler.
The Killer Nurse
Dr. Bryanna Fox och hennes team undersöker seriemördarsjuksköterskan Will Davis. I sin första tv-intervju någonsin avslöjar han mer än vad de hade räknat med.
A Deadly Marriage
Dr. Bryanna Fox och hennes team undersöker den före detta polisen Robert Fratta för att förstå varför han anlitade en yrkesmördare för att döda sin fru. De avslöjar oroväckande sanningar.
Dr. Bryanna Fox och hennes team undersöker den kvinnliga seriemördaren Ivie DeMolina för att ta reda på hur en före detta sexarbetare ledde en serie rån och mord.