The Moorside
Nioåriga Shannon Matthews i Dewsbury försvinner och polis och samhälle inleder ett desperat sökande, dock utan att hitta några spår efter flickan. Efter bara några timmar trappar man upp polisutredningen till att nu gälla ett befarat mord.
Dramat fortsätter och efter att Shannon Matthews har hittats börjar polisen och hennes vänner undersöka sanningen bakom hennes försvinnande. Karen Matthews håller fast vid sin historia och förnekar all inblandning i Shannons bortförande.