The Murky Stream
Two. The Wind That Stirs in Mapo
Efter att ha arbetat i flera dagar utan betalning, har Siyul fått nog. Eun börjar äntligen på sitt efterlängtade jobb och Chun blir militärofficer efter att ha klarat den statliga examen, men världen de står inför är mer korrupt än de kunnat föreställa sig.
Three. A Strong New Man
Mudeok utövar utpressning mot Siyul, medan Chun och Eun är överväldigade av ilska och hjälplöshet när de träffar på korruption vart de än vänder sig.
Siyul börjar vänja sig vid sitt nya liv. Chun får höra en otrolig historia av Eun och Wang Hae gör något som får spänningarna att öka.
Siyul försöker införa en ny ordning när förändringens vindar börjar blåsa i Mapo. Under tiden uppdagar Chun en farlig sanning när han undersöker fallet med en saknad häst vid polisstationen.
Chun har gått i fällan, Euns hemställan leder till problem och Siyul ställs inför en mardröm från hans förflutna. Wang Haes planer gör floden till ett blodbad.