Tierra Incógnita
Cape Qwert står inför ett nytt hot. Eric och Uma bor med Carmen. Lokala befolkningen är vaksamma kring vad som hände med lamporna i parken. Ingen vet var Guillermo är. Eric hittar viktig information om Ljusets Natt mysteriet.
Eric och Pablo går till nöjesparken för att leta efter dom saknade sidorna i Roberto Dalaras dagbok, för att dom är nyfikna på den speciella lampan. Det är inte lätt för Daniel vaktar parken.