To Catch a Smuggler
Internal Investigation
MIA CBP fokuserar på en passagerare med frekventa besök i Colombia, efter ytterligare förhör misstänker man att han smugglar droger internationellt. På JFK-flygplatsen utför HSI en kontrollerad leverans av ecstasy som snappades upp i posten.
Gränsbevakningen undersöker en passagerare som flyger in från Jamaica med en misstänkt resväska. De hittar också stämplar fyllda med droger och håller ett öga på smugglaren när han levererar varorna.
Gränsbevakningen CBP på JFK:s flygplats stoppar en resenär från Trinidad med konservburkar i bagaget. I ett postrum på Miamis flygplats hittar CBP rör med en misstänkt vätska som testar positivt för den farliga våldtäktsdrogen GBL.