Up Next: Amy Shark
År efter år spelade Amy Shark inför en gles publik och filade på sitt gitarrspel och låtskrivande. Det hårda slitet lönade sig och nu är debuten ”Night Thinker” här. Lyssna på den, se en Apple-exklusiv kortfilm och hör vad som driver denna okuvliga artist i en intervju med Zane Lowe.
I ett öppenhjärtligt samtal med Zane Lowe pratar den unga sångerskan och låtskrivaren om vikten av att skriva från hjärtat.
Se Amy Shark från Queensland ge en exklusiv konsert för fans i Sydney, Australien. Vi får förstås höra genombrottshiten Adore, men hon framför även Weekends, Blood Brothers och Drive You Mad från ”Night Thinker”, som nominerades till bästa pop-release på ARIA Awards i hemlandet 2017. Låtarna på EP:n reflekterar över det svårhanterliga gränslandet mellan vänskap och romantik. Det är en imponerande debut från en ny, riktigt intressant singer-songwriter.