Up Next: Rema
”Målet är att låta Afrika nå ut till världen, om världen inte kan komma till Afrika”, säger Rema till Apple Music. ”Det är min plan.” För att se till att kontinentens nya våg utvecklar musik på ett globalt plan har Nigerias nya afropop-stjärna utrustat sig med orubbligt självförtroende. I sin Up Next-film talar Rema öppet om sin första kontakt med musiken via kyrkogrupper och berättar hur tron hjälpte honom genom en tragedi. Och i en intervju med Ebro Darden på Apple Music pratar han om hur hans genreöverskridande musik kom till, om Lagos kulturella betydelse och om när han fick Barack Obamas uppskattning. Se intervjun och filmen, plus ett urval av de andra artisterna i Up Next-serien.
Nigerianska afropop-stjärnan Rema berättar öppet om sin snabba framgång, sina tidiga musikupplevelser i kyrkan och om hur tron hjälpte honom att överleva tragedi.
Ebro Darden and Rema
I en intervju med Ebro Darden på Apple Music diskuterar Rema ursprunget till sitt genreöverskridande sound, Lagos kulturella betydelse och hur det var att få president Barack Obamas godkännandestämpel.