Veni Vidi Vici
Efter en rejäl flopp tvingas regissören Karsten att lämna filmbranschen. Räddningen blir vännen och producenten Vincent, som erbjuder ett välbetalt filmjobb - att regissera porrfilm. Veni Vidi Vici är Viaplays tredje originalserie, med en rad välkända ansikten i rollistan.
Karsten tvingas till en realitycheck och tvingas ta arbete på sin svärfars ekologiska grisfarm. Även Vincent har problem med sin sidebiz. Han ligger dåligt till hos de belgiska bröderna Lipshitz.
Karsten skapar ett alias och inleder i hemlighet sin nya karriär medan hans familj tror att han jobbar med reklamfilm. Bara svärfar misstänker att något är fel.
Karsten första lilla insats som regissör i Danmark blir en succé och Karsten får blodad tand och vill göra en betydligt större produktion. En frustrerad Jonna söker bekräftelse på annat håll.
Karsten dras in alltmer i Vincents sidoaffärer och blir tvungen att genomföra ett uppdrag han aldrig trodde ens existerade.