Strandhotellet
De rivaliserande familjerna Grip och Gyllenmark står inför nya utmaningar när chockerande hemligheter, invecklade mord och förbjuden kärlek kolliderar i den pittoreska kuststaden Saltsjövik.
Hotellägaren Werner Gyllenmark fyller 60 år och släkt och vänner anländer till firandet. Men även fiender i form av rivalen Egil. Samtidigt anländer den nya receptionisten Lojsan till kustsamhället.
Marianne sörjer Egils plötsliga bortgång medan Julie inte köper att hans död skulle vara en felmedicinering. Werner avslöjar vem han vill se som ny VD för hotellet.
Petra är förkrossad över Werners val av VD. Julie har vänt sig till polisen som vill veta mer om Egils mediciner. Egils testamente läses upp och en chockerande hemlighet kommer upp till ytan.
Petra verkar plötsligt ha gått under jorden så Julie vänder sig till Sebastian för att se om han kan ta reda på mer om Rebeckas mamma. Lojsan får problem med en gäst vilket rör upp ett gammalt sår.
Petra är försvunnen och polisen går ut med en efterlysning, men Werner tror sig veta varför Petra håller sig borta. När Svante väl tar mod till sig gällande Lojsan dyker en gammal kärlek upp.