The Heritage
Allmänheten får kännedom om arvet. Paweł misstänker Maciek för bedrägeri. Hanka ger sig ut till sjöss, och Maciek bekänner sin skuld till Ola.
Fyra år tidigare försöker en obotligt sjuk Johnny manipulera sina barn att ge upp sina drömmar och stanna kvar i Hel. Endast Maciek motsätter sig.
Paweł bestrider testamentet och kräver Ola på svar. En yrkesmördare ger sig på Macieks familj. Hanka sluter ett hemligt avtal för att rädda företaget.