We Were the Lucky Ones
Radom
Familjen Kurc firar påsk i Radom, Polen. Ett år senare tvingar början av andra världskriget fram en förödande separation.
Halina och Bella börjar sin färd till Lvov. Sol, Nechuma och Mila måste hitta ett nytt hem i tyskockuperade Radom. Addy blir inkallad till en polsk enhet i den franska armén.
Genek och Herta skickas ut på en ansträngande tågresa. Addy flyr Europa sjövägen. Halina börjar ett nytt jobb i det sovjetiskt ockuperade Lvov.
Mila gör allt för att skydda unga Felicia. Halina, Jakob och Bella står inför ny fara i Lvov. Addy söker efter Eliska i Marocko.
Halina, Jakob och Bella letar efter de saknade i Lvov. Addy och Eliska försöker ta sig in i Brasilien. Genek står inför en sibirisk vinter och en trosfråga. Sol och Nechuma firar Rosh Hashanah.
Med Sol och Nechuma i fara försöker Halina hitta en tillflyktsort åt sina föräldrar. Mila lär sig att assimilera i Warszawa. Bella söker tröst på AVL-fabriken medan Jakob står inför livet ensam i Radom-gettot.