Why Does Everyone Hate the British Empire?
Al Murray får sällskap av Anuvab Pal. Tillsammans avslöjar de allt från kontroverser kring Kohinoor-diamanten till den där urgamla myten om att Storbritannien gav Indien te och tåg.
Al Murray får sällskap i Sydafrika av Loyiso Gola, känd för sin politiska satir och tabubrytande komedi. Tillsammans utforskar de det brittiska imperiets historia i Sydafrika och avslöjar den smutsiga affär som startade apartheid.
Al Murray gästas av Kevin Kropinery. De tar reda på sanningen om kapten Cook och hur de första cricketlegendarerna var aboriginer. Al Murrays komiska alter ego skapar kontroverser längs vägen genom att ta upp aktuella frågor.