WILD ISLES
I fem avsnitt visar David Attenborough att Storbritanniens växt- och djurliv är lika spektakulärt och exotiskt som något han har sett på andra platser på jorden. Här finns allt från späckhuggare och enorma flockar vadarfåglar till svartfläckig blåvinge. Programmen i absolut världsklass tar upp den brittiska naturens betydelse för hela jorden och utmaningen i att försvara den.