Surviving Borneo
Henry Golding embarks on a journey to his Iban homeland in Betong on the island of Borneo to discover more about his identity and heritage.
Departure
Henry Golding embarks on a journey of self-discovery with his uncle, Apa Tuai, as they spend three days living in the jungles of Betong.
Henry travels to Bario to meet with Johnson, his Kelabit guide in the search for the nomadic Penan tribe.
Henry and his guide meet with two members of the Penan tribe; Sedadu and Julia demonstrate the ways of the hunter-gatherers of Borneo.
Henry returns to Bario, where the community decides that he deserves to receive one of the highest Kelabit honors.
Henry learns about the difficulties that Penan elders face and how the younger generation has adapted to a modern era.